Pon - Sub: 8:00 - 19:00 Severni bulevar 5v 011/20-84-089
zupcasti-kais-set-1024x683
vodena-pumpa-1024x683

Kaiševi i španeri

Zamena kaiševa, španera, rolera je sastavni deo radjenja velikog servisa. Taj servis se radi na 60.000 – 100.000 predjenih kilometara, zavisno od proizvođača i koji je veliki servis u pitanju.

Postoje dva sistema kaiševa, zupčasti i kanalni. Zupčasti kaiševi variraju od modela do modela auta. Broj kaiševa, broj zuba/kanala, dužina kaiša, broj španera, njihova snaga natezanja, rolera, sila natezanja, su sve stavke koje treba proveriti prilikom rada velikog servisa. Servis koji radi ovu zamenu mora imati alat za razupčivanje i uzupčivanje automobila jer promašaj u jednom zubu prilikom zupčenja može naneti veliku štetu celom sistemu.

Nekada se setovi zupčenja i setovi kanalnog kaiša prodaju u delovima a nekada u setovima zupčenja. Još jedna stavka na koju treba obratiti pažnju je vodena pumpa. Zupčasti kaiš prelazi preko nje tako da bi po svim pravilima trebalo menjati i nju jer ako na sve novo zamenjeno ona prestane da radi, može oštetiti sve zamenjeno.

Zamena antifriza se smatra normalnim kada se zameni vodena pumpa.

Najčešća pitanja

  • Da li je obavezno menjati vodenu pumpu prilikom zamene kaiša koji prelazi preko nje?

    Po svim pravilima bi to trebalo da se radi. Kada se menja kaiš, trebalo bi da se menja sve preko čega on prelazi bili to roleri, španeri ili vodena pumpa. Praksa u našoj zemlji koja nije tako dobra je da se menja kada procuri vodena pumpa.