Pon - Sub: 8:00 - 19:00 Severni bulevar 5v 011/20-84-089
prednje-plocice
Disk-Pair-Flat

Kočioni sistem

Jedan od složenijih sistema u svakom vozilu je kočioni sistem jer je on odgovoran za najbitniji deo sigurne vožnje a to je zaustavljanje.

Postoji nekoliko delova kočionog sistema i vrlo je bitno da svaki od njih pojedinačno bude redovno proveravan i menjan jer su međusobno uvezani i kvar na jednom delu može dovesti do kvara na narednom.

Diskovi su su montirani za hlavčinu točka i oni su površina po kojoj kočiona pločica vrši pritisak prilikom kočenja. Oni moraju biti odredjene debljine i moraju biti idealno ravni. U slučaju da su i delom milimetra neravlni, osetiće se prilikom kočenju u vidu trešenja pedale kočnice.

Pločice se prave od raznih materijala i sa varijatetom dodataka i novih tehnočogija. Neke od njih imaju premaze za ukljanjanje zvuka prilikom kočenja, neke imaju senzore za indikaciju istrošenosti, neke su napravljene od tvrđih a neke od mekših materijala.

Kočiona klešta su sistem koji priljubljuje kočionu pločicu kočionom disku pod željenim pritiskom. Ovaj sistem je hidrauličan i mora se remontovati na određeni interval jer može da se desi da se zaprlja i izgubi funkcionalnost.

Paknovi su drugi sistem kočenja koji se nalazi na zadnjoj osovini umesto diskova i pločica. Zavisi od vozila do vozila koji sistem kočenja je na zadnjoj osovini i on za sobom vuče neke odredjene pogodnosti i mane.

Najčešća pitanja

  • Na koliko kilometara se menjaju pločice?

    Odgovor zavisi od stila voznje. Postoje vozači koji mogu da predju 60.000 kilometara dok postoje vozači koji ih istroše za 20.000.

  • Kada se menjaju pločice da li je obavezno menjati i diskove?

    To je odlična praksa ali ne i obaveza. Često diskovi uspeju da izdrže dva seta pločica pre nego što dodje vreme zamene diskovima.