Jedan od složenijih sistema u svakom vozilu je kočioni sistem jer je on odgovoran za najbitniji deo sigurne vožnje a to je zaustavljanje.
Postoji nekoliko delova kočionog sistema i vrlo je bitno da svaki od njih pojedinačno bude redovno proveravan i menjan jer su međusobno uvezani i kvar na jednom delu može dovesti do kvara na narednom.
Diskovi su su montirani za hlavčinu točka i oni su površina po kojoj kočiona pločica vrši pritisak prilikom kočenja. Oni moraju biti odredjene debljine i moraju biti idealno ravni. U slučaju da su i delom milimetra neravlni, osetiće se prilikom kočenju u vidu trešenja pedale kočnice.
Pločice se prave od raznih materijala i sa varijatetom dodataka i novih tehnočogija. Neke od njih imaju premaze za ukljanjanje zvuka prilikom kočenja, neke imaju senzore za indikaciju istrošenosti, neke su napravljene od tvrđih a neke od mekših materijala.
Kočiona klešta su sistem koji priljubljuje kočionu pločicu kočionom disku pod željenim pritiskom. Ovaj sistem je hidrauličan i mora se remontovati na određeni interval jer može da se desi da se zaprlja i izgubi funkcionalnost.
Paknovi su drugi sistem kočenja koji se nalazi na zadnjoj osovini umesto diskova i pločica. Zavisi od vozila do vozila koji sistem kočenja je na zadnjoj osovini i on za sobom vuče neke odredjene pogodnosti i mane.